Styrketräning

STYRKETRÄNING

STYRKETRÄNING

 

Att träna styrketräning är en optimal träningsform för att stärka din kropp och

uppnå god hälsa - på alla sätt och vis!

 

Hos oss får du hjälp med upplägg av din träning av våra duktiga

medlemstränare.

STYRKETRÄNING

 

Det är aldrig för sent att börja styrketräna om du så är ung eller gammal. Det bästa är att försöka ha som mål att träna minst 1 - 2 gånger i veckan, gärna 2 gånger.

 

Att träna styrketräning är en optimal träningsform för att stärka din kropp och uppnå god hälsa - på alla sätt och vis!

Jag vill börja träna!

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig, obs ej bindande.

 
 

Att utföra styrketräning i någon form ger stora fördelar. Styrketräning förebygger såväl som bygger upp en optimal allmänhälsa: förbättrar muskelstyrkan, bränner fett, förbättrar ämnesomsättningen och ökar uthålligheten.

 

Styrketräning förbättrar insulinkänsligheten, ökar syre-upptagningsförmågan, minskar blodtrycket och minskar onyttiga blodfetter. Det är bra för leder och motverkar benskörhet, ökar den mentala hälsan och minskar eller förebygger därmed oro, ångest, depressioner m.m.

Tips!

Styrketräning tillsammans med konditionsträning är en optimal kombination av fysisk träning.

0413-101 80