Senior Träning

SENIOR TRÄNING

TRÄNING FÖR ÄLDRE

Vi hjälper dig igång med träning, lägger program och följer upp.

 

Hos oss tränar man inte för att bli yngre, hos oss tränar man för att bli äldre!

TRÄNA I GRUPP

ELLER ENSKILT..

SENIOR

TRÄNING

 

Flera dagar i veckan

ATT TRÄNA ÄR ATT LEVA

 

Att vara i god kondition motverkar trötthet och ger ökad livslust. Att hålla musklerna i trim ger dig styrka och kraft att möta vardagens alla prövningar. Regelbunden träning ger kropp och själ bästa tänkbara förutsättningar för ett långt och välmående liv.

 

Ständigt övertygas vi av att det aldrig är försent att börja träna, men alltid för tidigt för att sluta. Vi gör vårt yttersta för att Aktiv ska vara en viktig funktion som social mötesplats för våra äldre. Vi hjälper dig att hitta rätt i träningen och att lägga upp program. Du tränar inte för att bli yngre - du tränar för att bli äldre!

 

FRÅGOR OCH SVAR OM SENIORTRÄNING

 

Varför skall man träna när man börjar komma upp i åren?

Den naturliga nedbrytningen börjar redan vid 30-40 års åldern. Fortsätter du träna så bromsar du nedbrytningen något avsevärt. Dessutom håller du dig pigg och stark längre!

JAG VILL VETA MER..

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.

 
 

Vad ger det för effekter på hälsan att träna som senior?

Kondition/styrketräning gör att du både ser och känner dig yngre. Fysisk aktivitet minskar även risken för hjärt/kärlsjukdomar, demens, alzheimers, högt blodtryck, tjocktarmscancer och diabetes. Du förebygger dessa sjukdomar med hjälp av träning men i vissa fall kan du även bota dom.

 

Borde man inte spara på krafterna när man blir äldre?

Inaktivitet i äldre dagar innebär att kroppens muskler bryts ned, och det i sin tur bidrar till fler sjukhusbesök och mediciner.Att träna ger bättre livskvalitet!

 

Många äldre är ensamma, vad kan man göra åt det?

Träning på äldre dagar innebär en stor social faktor, man träffar människor i sin egen ålder, fikar efter träningen och får en trevlig stund på dagen!

 

Äldre och rörelsehindrad, funkar det att träna?

Om du t.ex sitter i rullstol kan du träna i våra maskiner som är anpassade till rullstol, stretcha, och lyfta vikter. Inget är omöjligt och all träning är bra träning!

 

Jag har ingen balans och halkar när det är halt ute, kan träning förbättra balansen?

Träningen bidrar till bättre balans, du får muskler som i sin tur gör att du blir stabil och inte ramlar lika lätt!

 

0413-101 80